Hvordan jobber vi?

Service

Etter at du har tatt kontakt med oss, enten via telefon eller ved å bestille service via vår nettside, legger vi opp en time der en av våre reparatører kommer for å se på produktet ditt. Vi forsøker så godt vi kan å fikse det vi kan der og da, men ofte må nye deler bestilles fra leverandører. Hvis våre reparatører må bestille deler, er ventetiden som oftest rundt en uke, men kan i noen tilfeller ta lenger tid. Etter deler har kommet sendes en reparatør fortløpende for å få ordnet ditt apparat. I noen tilfeller må apparatet tas med til verkstedet for å repareres.

Du kan også ta med ditt apparat til verkstedet vårt så vi kan se på det der. En av våre reparatører er stort sett alltid tilgjengelig for å gi deg hjelp og gode råd. 

 

Husk å ta med kvittering på garanti og reklamasjon! 

Hva kan du gjøre før vi kommer?

  • Gjør klar maskinen! 

    • Tøm oppvaskmaskin for vann og innhold. Dette kan du gjøre med øse eller glass.​

    • Tøm vaskemaskin og tørketrommel for klær.

    • Gjør maskin klar til innhenting ved å koble fra vann og avløp dersom den skal hentes inn. 

    • Er platetopp limt fast? Sjekk dette før vi kommer. Om den er limt er det ikke alltid vi kan løsne den selv og kjøkkenmontør må kontaktes. 

    • Er det stoppekran på vanninntak ved oppvask? Hvis ikke, gjør deg kjent med hvor stoppekran er, så våre teknikere kan få stoppet vannet før reparasjon eller innhenting. 

    • Rydd unna rundt maskinen så våre teknikere kommer lettere til. 

  • Husk kvittering!

    • Hvis maskinen din er under 5 år har du fortsatt reklamasjonsrett dersom det er produksjonsfeil​. Vi hører med produsenten om muligheter for å få dekket på reklamasjon. For å gjøre dette er det helt nødvendig med kvittering.

    • Hvis maskinen din er under 2 år har du garanti. Dette dekker det meste som ikke er forårsaket av feil bruk. For å få igjennom på garanti er det helt nødvendig med kvittering. 

  • Noter feilkoder.

    • Feilkodene forteller oss hva som er galt med maskinen din så jobben med feilsøking går lettere. Noterer du ned feilkoden i tillegg til å forklare hva som har skjedd, ​kan våre reparatører raskt konkludere med hva som er feil.

    • Feilkodene fremstår av forskjellig art. De fleste maskiner med display viser en feilkode sammensatt av en bokstav og et tall (f.eks E19, F10 eller i20). Maskiner uten display viser feilkoder i form av blinkende lys. Det kan være vanskelig å definere feilkoden med blinkende lys, men som oftest finner du disse kodene i brukermanualen.

  • Klargjør for teknikeren. Våre teknikere er avhengig av at du er hjemme eller har lagt til rette for at de kan komme inn til maskinen din. ​Du kan:

    • Ha åpen dør/verandadør

    • Legge ut nøkkel/nøkkelboks. Husk å gi instruks om hvor nøkkel befinner seg.

    • Gi kode til kodelås 

    • Få nabo eller familiemedlem til å låse opp.

    • Levere nøkkel på verkstedet.

Lånemaskiner

Vi forstår at alle trenger å få vasket klærne sine, men vi har kun et begrenset antall lånemaskiner og kan derfor ikke garantere lånemaskiner til alle. Ta kontakt med din hvitevareforhandler for å få lånemaskin dersom vi ikke har tilgjengelig. 

Tar det for lang tid?

I noen tilfeller kan det hende at reparasjonen tar lang tid da leveringstid på deler fra ulike leverandører kan variere stort. Om du lurer på hvor i løypa vi er på din maskin anbefaler vi å ta kontakt på telefon eller besøke vår butikk

 

I sommermånedene og etter ferier må du belage deg på lengre ventetider da reparasjoner blir samlet opp over feriene og det tar noe tid før vi kommer à jour.

Elektroverkstedet representerer flere store merkevarer og har et godt samarbeid med hvitevarekjedene på Sørlandet.

Se hvilke merker vi reparerer.